Mobility blog

Mobility Blog #1

/ Theme(s): All articles
Mobility Blog #1

Padec prodaje avtomobilov v Sloveniji se umirja

Prevetrili smo statistiko prodaje avtomobilov v Sloveniji v prvih petih mesecih letos in se osredotočili še na pretekli mesec, torej na maj. Ugotovili smo, da se padec prodaje umirja. V prvih petih mesecih letos je bilo v Sloveniji registriranih 25.883 osebnih avtomobilov, kar je 16,9 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Maja pa je bila prodaja najboljša letos, saj je prve registracije dobilo 4.784 novih avtomobilov, kar je »le« 9,1 odstoten padec.

Katere avtomobile Slovenci najraje kupujemo zasebno?

Če gremo globlje v statistiko, dobimo zanimive rezultate. Denimo koliko avtomobilov Slovenci kupimo zasebno in katere kupujemo najpogosteje. Analiza pokaže, da smo Slovenci letos kupili 11.785 novih avtomobilov, kar je celo več kot lani v enakem obdobju in sicer za približno 700. Najbolj pogosto smo izbrali toyotin mali športni terenec yaris cross, ki je prepričal 469 kupcev. Le štiri manj je prepričala kia sportage. Sledi njen bratranec hyundai tucson s 394 registracijami, renault clio s 356 in dacia sandero s 308 avtomobili.

Kaj pa podjetja, katere avtomobile kupujete?

Predvsem jih kupujete precej manj kot v enakem obdobju lani. V prvih petih mesecih letos je bilo namreč na podjetje registriranih 8.855 novih avtomobilov, v enakem obdobju lani pa 13.793.

Med temi ste najpogosteje izbrali renaulta clia (341), volkswagna T-roca (339) in škodo octavio (325 vozil). Na četrtem in petem mestu lestvice najbolje prodajanih avtomobilov podjetjem sta fiat 500 (300 vozil) in volkswagen polo z 242 vozili. Pri omenjenih podatkih velja le opozorilo, da so v statistiko vključeni tudi avtomobili, ki končnega kupca najdejo v tujini. Gre za tako imenovan pojav enodnevnih registracij.

Nov korak bližje odškodninam v aferi dieselgate

Afera dieselgate v katero je bilo po letu 2015 udeleženih več avtomobilskih proizvajalcev, je dobila nov epilog. Generalni pravobranilec evropskega sodišča Athanasios Rantos je evropske vlade pozval, da naj določijo izračun odškodnin, ki jih lastniki avtomobilov s sporno programsko opremo lahko zahtevajo od proizvajalcev avtomobilov. To bi lahko sprožilo nov val odškodnin v omenjeni aferi, saj evropsko sodišče v praksi zelo pogosto podpre mnenje generalnega pravobranilca.

Lobiranje za ohranitev bencinarjev in dizlov brez uspeha

Desno-sredinska skupina EPP, ki velja za največjo in najstarejšo v evropske parlamentu je glasovala za omilitev okoljskih predpisov, ki po letu 2035 v Evropi predvidevajo stoodstotno prodajo avtomobilov brez izpustov CO2. To pomeni, da bi morali trgovci po glasovanju EPP vrednost ničnih izpustov doseči le v 90 odstotkov. Desetino novih avtomobilov bi torej še vedno lahko poganjali motorji z notranjim izgorevanjem. Načrti so se izjalovili, evropski parlament je potrdil prvotni predlog – 100-odstotno zmanjšanje izpustov za nove avtomobile po letu 2035.

Dobave avtomobilov bodo vse krajše

Veliko avtomobilskih proizvajalcev poroča o skorajšnjem zmanjšanju težav z dobavo sestavnih delov za avtomobile, predvsem polprevodnikov in kabelskih setov. Tako je predsednik uprave Volkswagna Herbert Diess izboljšanje na tem področju napovedal za jesen, v Nizozemskem DAF že sedaj skoraj nimajo več težav z dobavo delov, Škoda pa je začela kar z lastno proizvodnjo kabelskih setov.

Zmogljivejši Apple CarPlay v avtomobilih

Applov vmesnik CarPlay prihaja v nadgrajeni različici, ki bo poleg običajne preslikave namizja in aplikacij telefona sposoben komunicirati tudi z internimi sistemi v avtomobilu. Denimo merilnikom hitrosti vozila, količino goriva ali stanja elektrike v bateriji in podobnimi aplikacijami. Poleg tega pri Applu obljubljajo tudi izdatno prilagodljivost uporabnikom.