Mobility blog

Mobility Blog #2

/ Theme(s): All articles
Mobility Blog #2

Cenejša bencin in nafta

V začetku julija so se na slovenskih črpalkah, iz prejšnjih rekordnih cen, pocenili naftni derivati. Cena 95 oktanskega bencina se je znižala na 1,723 evra za liter (prejšnja cena je bila 1,755 evra za liter). Cena nafte pa se je znižala na 1,808 evra za liter iz 1,848 evra za liter. Zaslužek trgovcev je omejen na 0,0591 evra na liter dizla ter na 0,0607 evra za liter bencina.

Padec prodaje avtomobilov v Sloveniji

V prvih šestih mesecih je bilo na slovenskem trgu registriranih 25.847 novih osebnih avtomobilov, kar je 16,6 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Negativen je bil tudi junij s 15,1 odstotnim padcem in 4.393 registracijami. Najmočnejše avtomobilske znamke so tudi tokrat Volkswagen, Renault in Škoda.

Krepka rast prodaje električnih avtomobilov

V istem obdobju, torej v prvi polovici leta 2022, je bilo v Sloveniji registriranih 1.059 električnih avtomobilov, kar pomeni 49,3 odstotno rast glede na enako obdobje lani. V statistiki se je znašlo 50 različnih modelov, kar pomeni da se ponudba krepko bogati. Junij je bil s prodajo 237 avtomobilov drugi najbolj uspešen letošnji mesec za avtomobile z elektro pogonom.

TOP 5 najuspešnejših električnih avtov

eNajbolj uspešna avtomobila v prvem polletju sta bila renault twingo e-tech electric s 120 prodanimi vozili in tesla model Y z le dvema manj. Dacia spring je prepričala 73 kupcev, škoda enyaq 60 in tesla model 3 57 kupcev. Slovenci smo registrirali tudi 19 porschejev taycanov, deset audijev e-tron ter po en mercedes-benz EQS in ford mustang mach-e.

Nekaj manjši padec prodaje v EU

Tudi v EU zaradi omejenih dobav sestavnih delov in delno že zaradi rastočih cen avtomobilov prodaja še naprej pada. V prvem polletju letos je padec 14 odstoten (4,6 milijona avtomobilov). Junija je bil padec 15,4 odstoten, registriranih je bilo 886.510 novih osebnih avtomobilov.

Med največjimi trgu je prodaja najbolj padla v Italiji (22,7 odstotka), v Franciji (16,3 odstotka), v Nemčiji za 11 odstotkov in v Španiji za 10,7 odstotka.

Večina držav EU avtomobile obdavčuje na osnovi izpustov

Izpusti ogljikovega dioksida so postali merilo za obdavčitev v večini evropskih držav. Tako so avtomobili na tej osnovi obdavčeni v 16 od skupaj 27 državah EU, vključno v Sloveniji in sosednji Hrvaški. Teh meril pri obdavčitvi pa ne upoštevajo v Nemčiji, Danski, Estoniji, Bolgariji, Latviji, Litvi in v Luxemburgu, na Poljskem, v Romuniji na Slovaškem in na Švedskem.

V katerih državah EU imajo najvišji, v katerih najnižji DDV za avtomobile

Davek na dodano vrednost , ki ga posamezne države zaračunajo na prodajno ceno avtomobilov, za članice EU pomeni velik davčni prihodek. Pogledali smo v katerih državah je davčna dodana vrednost pri prodaji avtomobilov največja, v katerih pa najmanjša. Povsem na vrhu lestvice je sosednja Madžarska, ki ima 27-odstotno stopnjo davka. Z enako, 25-odstotno stopnjo, sledijo Danska , Hrvaška in Švedska. Slovenija pa je z 22-odstotno stopnjo na sredini lestvice. Avtomobili so najmanj obdavčeni v Luxemburgu in na Malti, kjer veljata 17 ozirom 18 odstotna stopnja. Le 19 odstotni DDV imajo na Cipru, v Nemčiji in v Romuniji.

DDV ob tem ni edini davek, ki ga kupci plačajo pri nakupu avtomobilov. V Sloveniji denimo plačate tudi davek na motorna vozila, ki je odvisen od izpustov CO2 in okoljskih predpisov katerim ustreza določen avto.